برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:66428740- 021

آدرس ایمیل:zomorodazma@gmail.com

اعمال شب قدر

در اعمال شب قدر و فصیلت شب قدر واقعن زبان هر انسانی قاصر است از گفتن اینکه در چنین شبهایی چه گذشته و شاید تقدیر الاهی در این بوده که در این شب برای تمام عمر و سال انسان بهترین سرنوشت رقم بخورد

در اعمال شب قدر باید بگویم اصلا عظمت ماه مبارک رمضان در پرتو شب قدر است. در سوره مبارکه قدر می‌خوانیم

)) لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ((. شب قدر، یک شب است اما فضیلت آن برتر از هزار ماه است

ما چه اعمالی باید در شب باید انجام دهیم ؟ یکی از مهم‌ ترین مسائلی که باید دغدغه یک روزه دار باشد، پیوند و ارتباط قوی با میزبان شب قدر و صاحب شب قدر است.

چرا که مقدّرات و پرونده اعمال ما از زیر دست امام عصر(عج) می ‌گذرد و به امضای حضرت می ‌رسد.

دغدغه ما باید این باشد آنچه که موجب رضایت حضرت حجت(عج) است را به دست بیاوریم.

در خصوص اعمال شب قدر میتوان از یک حدیث معتبر از حضرت رسول (ص) نیز پیرامون این شبها گفت که فرمودند : كسي كه شب قدر را شب زنده‌ داري كند، تا شب قدر آينده، عذاب دوزخ از او دور گردد.

از امام باقر (ع) نيز درباره به وجود آمدن شب قدر نقل است: كه اگر خداوند كارهاي مؤمنان را چند برابر نكند

به سر حد كمال نمي‌رسند، اما از راه لطف كارهاي نيكوي آن‌ها را چند برابر مي‌فرمايد تا كاستي هايشان جبران شود.بر اين اساس، راز سعادتمند شدن انسان‌ها در شب قدر، عمل اختياري صالحي است كه با عنايت خداوند،

بركت يافته و چند برابر مي‌شود. اعمال شب قدر

                                                                             اعمال شب قدر,شب قدر,فضیلت شب قدر,اعمال و فضیلت شب قدر, دماسنج دیجیتال ,رطوبت سنج دیجیتال,میکروسکوپ دانش آموزی,چکش زمین شناسی,تجهیزات مهندسی,تجهیزات زمین شناسی,تجهیزات آزمایشگاهی

مجموعه زمردآزما با سالها سابقه در زمینه واردات تجهیزات مهندسی زمین شناسی آزمایشگاهی

و واردات دماسنج دیجیتال ,رطوبت سنج دیجیتال,میکروسکوپ دانش آموزی,چکش زمین شناسی,و بسیاری از تجهیزات تحقیقاتی که در لیست محصولات بالا قرارداده شده در خدمت شما عزیزان هستیم

از پيامبر گرامي اسلام (ص) نيز نقل است: از خداوند به دور باد و نفرين بر كسي كه به شب قدر برسد و زنده باشد،

اما آمرزيده نشود.

اعمال شب نوزدهم: 

 ۱ - صد مرتبه "اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَ اَتوبُ اِلَیه". 

 ۲ - صد مرتبه " اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ". 

 ۳ - دعای "یا ذَالَّذی کانَ... " خوانده شود. 

 ۴ - دعای " اَللّهَمَّ اجعَل فیما تَقضی وَ... " خوانده شود.

اعمالی که در هر سه شب مشترک است:

شب قدر به این جهت «قدر» نامیده شده که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین مى شود. شاهد این معنى در آیات 3 و 4«دخان» است که مى فرماید:

«اِنّا اَنْزَلْناهُ فی لَیْلَه مُبارَکَه اِنّا کُنّا مُنْذِرینَ * فیها یُفْرَقُ کُلُّ اَمْر حَکیم»؛ (ما این کتاب مبین را در شبى پر برکت نازل کردیم، و ما همواره انذار کننده بوده ایم * در آن شب که هر امرى بر طبقخداوند تنظیم و تعیین مى گردد).

این بیان، هماهنگ با روایات متعددى است که مى گوید: در آن شب مقدرات یک سال انسان ها تعیین مى گردد و ارزاق و سرآمد عمرها و امور دیگر در آن لیله مبارکه تفریق و تبیین مى شود.

البته این امر هیچ گونه تضادى با آزادى اراده انسان و مساله اختیار ندارد؛ چرا که تقدیر الهى به وسیله فرشتگان بر طبق شایستگى ها و لیاقت هاى افراد و میزان ایمان، تقوا، پاکى نیت و اعمال آنها است.

یعنى براى هر کس آن مقدر مى کنند که لایق آن است، یا به تعبیر دیگر زمینه هایش از ناحیه خود او فراهم شده، و این نه تنها منافاتى با اختیار ندارد که تاکیدى بر آن است.
2 ـ بعضى نیز گفته اند: آن شب را از این جهت شب قدر نامیده اند که داراى قدر و شرافت عظیمى است. نظیر آنچه در74«حج» آمده است: «ما قَدَرُوا اللّه حَقَّ قَدْرِهِ»؛ (آنها قدر خداوند را نشناختند).
3 ـ گاه نیز گفته اند: به خاطر آن است کهبا تمام قدر و منزلتش بر رسول والا قدر و به وسیله فرشته صاحب قدر نازل گردید.
4 ـ یا این که شبى است که مقدر شدهدر آن نازل گردد.
5 ـ یا این که کسى که آن شب را احیا بدارد صاحب قدر و مقام و منزلت مى شود.
6 ـ یا این که در آن شب، آن قدر فرشتگان نازل مى شوند که عرصه زمین بر آنها تنگ مى شود ـ چون تقدیر به معنى تنگ گرفتن نیز آمده است

معنای اعمال شب قدر 

اساساً قدر به معنای اندازه‌گذاری است و ظاهراً منظور قرآن کریم از گذاردن نام قدر بر این شب پرعظمت، تعیین و مشخص کردن جزئیات امور مربوط به تمامی مخلوقات در آن می‌باشد.

به بیان روشنتر در این شب، حوادث و اتفاقات مانند مرگ و زندگی، سعادت و شقاوت، رزق و روزی و ... برای انسانها و حوادث طبیعی جاری شدن سیل، وقوع زمین لرزه و ... در رابطه با سایر کاینات معین و مشخص می‌گردد.

(10) آیه شریفه سوره دخان هم در توصیف شب قدر، این مطلب را تأیید می‌کند. خداوند متعال در این آیه می‌فرماید: "در آن شب(11) هر حادثه‌ای که باید واقع شود خصوصیاتش مشخص و معین می‌شود."(12)

اعمال شب قدر,شب قدر,فضیلت شب قدر,اعمال و فضیلت شب قدر, دماسنج دیجیتال ,رطوبت سنج دیجیتال,میکروسکوپ دانش آموزی,چکش زمین شناسی,تجهیزات مهندسی,تجهیزات زمین شناسی,تجهیزات آزمایشگاهی